Thursday, January 16, 2014

homemde resepi bayi : Creamy yogurt bersama pisang

What Marissa eat at 8.5 month old?

Assalamualaikum..

Hai semua..Arini saya rasa saya terlebih masa dan terlebih rajin untuk post dua enty sekaligus..Chewah..Seperti biasa saya akan kongsikan resepi makanan bayi kegemaran bayi saya marissa elyna. Kebanyakkan resepi makanan bayi inspired dari annabel karmel dan buku masakan pilihan pakar kanak-kanak.

 Buku masakan ini memang saya akan cadangkan kepada semua ibu-ibu yang  pertama kali menyediakan makanan bayi untuk baca, fahamkan dan praktikkan. Sangat membantu dan tak susah mana pun..hehe..Banyak sangat resepi bayi dan toddler sedap-sedap tau. Serius kalau kita masak tu, kita akan feel yang meal ini juga pasti sedap untuk hidangan mak-mak dan bapa-bapa sekalian. Contoh klu yogurt pisang bayi nih kita olah dan tambahkan ais ke fuhh dah jadi fruit smoothie..gulp..oishi des!!

Cuma kadang-kadang tu kalau barang xde dalam peti ais, mula lah saya olahkan yang lebih kurang bahannya..hehe..Yogurt bayi ni sesuai jek kalau nak gandingkan dengan pisang ke, avcado ke , beries ke dan lain-lain lagi. Semua pun tahu kan yogurt ni baik untuk treatment sembelit dan cirit birit. So jom try buat yogurt pisang  yang confirm mudah dihadamkan oleh perut bayi ;)

Masa Penyedian (5 minit)

Bahan-bahan
  • 1.pisang
  • 2.yogurt Asli
  • 3. sedikit air



Cara penyedian


Blendkan/ lenyekkan pisang yang telah di potong bersama yogurt dan sedikit air




Taraaa, inilah rupa puree yogurt pisang. Siap sedia untuk dimakan.
Enjoy this meal ica!!


Wassalam

No comments:

Post a Comment