Tuesday, December 24, 2013

The Very 1st Blogging in my life ;)


quran bismillah

Assalamualaikum w.r.t.w.b.t readers,

Wow finally i have a blog..i would say this is one of my achievement  in 2013...dah end of the yaer kot....hahahaha ...hmm where should i start?  okei kita mulakan dengan why?

Why saya nak berbloging ?

Saya ni kalau diberi kesempatan, nak  sangat2 capturing and sharing all moments with my beloved family especially sekarang ni  kami menetap di bumi sakura. Walaupun tinggal hanya 9 bulan lagi untuk kami kembali ke tanah air, saya harap masih belum terlambat untuk saya berblogging..huhu....for my little chappy Naufal n little Princess Marissa, mama know u have grown up  when u  start reading what your  mama wrote about how "nakal" u were ..so mama will try not to miss the moments we spent together dear kids..biarlah ia menjadi nostalgia..haha..

Why saya bukan super rmama?

Ini hanyalah nama  blog semata-mata sahaja..haha..boleh gitu..ok, I am just ordinary mama of two kiddos and i would always love to have more kids if diizinkan Allah ..rutin harian yang pasti, mengasuh anak, cuci  pinggan mangkuk, kemas rumah, jemur baju, lipat baju, memasak, vacuum ..haha..klu nk dilistkan mahunyer tak cukup page nih.haha . Saya selalu beritahu husband sayang saya, kerja di rumah tak terhabis nak dibuat start dari husband pergi skool sampai lah depa balik..fuhh..letih tau..sesekali time susukan anak, curi2 lah rehat kejap. Apapun, dapat juga merasa gelaran so called  "stay at home mom" walaupun sementara. Bersyukur dan xpernah menyesal dengan keputusan yang diambil..hah, sebab tuh lah kot saya bukan super mama. Btw, end of next year dah kene balik berkhidmat kepada negara dan berpijak di bumi yang nyata. So will appreciate every  breath of my life spending whole time with my family. Hmm, one day  klu husband sayang saya nak bagi permanent gelaran tuh pun lagi baik..haha..how happy i am in the world..

Why saya rasa mengantuk sungguh-sungguh ?

Patutlah, dah lewat malam rupanya..semua pun dah syiok dibuai mimpi ..hmm, sebenarnya, time anak tido lah baru ada peluang nak menulis.huhu..till then.nite2..

Wasalam

No comments:

Post a Comment